11 najczęstszych błędów popełnianych przed, podczas i po treningu

błędy na siłowni

Wziąłeś się za siebie! W końcu! Masz już nowy dres i fajne słuchawki, wygooglałeś sobie super plan treningowy i nic już nie powstrzyma Cię przed treningiem, który przyniesie Ci wymarzoną sylwetkę. Czyżby? Dobór odpowiednich ćwiczeń podczas treningu, to tylko mała część tego, co składa się na nasz sukces. Często zapominamy o innych rzeczach, co może skutkować kontuzjami czy zmniejszoną efektywnością treningów. Wiesz jakie są najczęstsze błędy na siłowni (i nie tylko)?

  

Najczęstsze błędy popełniane przed treningiem

 

Brak rozgrzewki

Często widuję osoby, które po wejściu na salę od razu biorą się za ćwiczenia. Kiedy ktoś taki pyta mnie „ile jeszcze Ci zostało”, bo chce zająć mój sprzęt, na usta ciśnie mi się odpowiedź „ spokojnie zdążysz się jeszcze rozgrzać”.

5 minut na bieżni, to nie jest rozgrzewka. To, że potruchtałeś chwilę (i nawet pojawił się pierwszy pot) nie oznacza, że Twoje mięśnie są rozgrzane. Rozgrzewki wymagają wszystkie partie mięśni – pamiętaj o mięśniach pleców, barków, ramion. Najszybciej zrobisz to wykonując po jednej serii jednego ćwiczenia na każdą partię mięśni, używając do tego małego ciężaru (1-2 kg).

Ja osobiście robię to tak (przy treningu górnych partii): krążenia ramionami (jak przy szrugsach), krążenia głową w dwie strony, wyciskanie sztangielek stojąc, skręty nadgarstków, uginanie ramion stojąc, wyciskanie francuskie sztangielek, unoszenie ramion bokiem, martwy ciąg. Kontuzje raczej mnie omijają.

  

Ćwiczenia na pusty żołądek

Zjedz coś przed treningiem. I mówiąc coś nie mam na myśli kanapki z serem. Nawet to, że Twoim celem jest utrata tkanki tłuszczowej, nie zwalnia Cię z obowiązku dostarczania energii Twojemu organizmowi.

  

Ćwiczenia z pełnym żołądkiem

Zjadłeś, to teraz poczekaj przynajmniej godzinę. Ćwiczenie z pełnym żołądkiem to też nie jest najlepszy pomysł. Duże napięcia w jamie brzusznej podczas treningu mogą spowodować, że nasz obiad znajdzie się na podłodze. Znasz też pewnie uczucie rozleniwienia i senności po treningu?Organizm, żeby przetrawić to, co w niego wrzuciłeś, również wykonuje pracę i traci energię. Niech robi to w spokoju, żeby mieć siły podczas treningu.

  

Najczęstsze błędy popełniane podczas treningu

  

Brak skupienia

Smsy, gierki na komórce, rozmowy z kolegami… to wszystko nie sprzyja koncentracji. Skup się na tym co robisz, żeby nie stała się krzywda. Dodatkowo każda taka „atrakcja” w łatwy sposób może spowodować, że przerwy między seriami się wydłużą. A wtedy…

  

Zbyt długie/krótkie przerwy między seriami

Za długie przerwy spowodują, że Twój trening rozjedzie się w czasie, a mięśnie nie wykorzystają swojego całego potencjału. Zbyt krótkie przerwy mogą spowodować, że w kolejnej serii nie będziemy w stanie podnieść tego samego ciężaru. Dbaj o to, żeby przerwy między kolejnymi seriami były równomierne, a ich długość była dopasowana do rodzaju treningu, który wykonujesz.

   

Zbyt duży ciężar

Ja wiem, że Ty chcesz! I możesz! Trening na siłowni nie polega na przerzuceniu jak największej ilości ciężarów. Dbaj o technikę, bo ona warunkuje prawidłowy rozwój mięśni oraz Twoje bezpieczeństwo. Nieraz warto zdjąć kilka kilogramów i wykonać ćwiczenie prawidłowo. To żaden wstyd.

  

Ignorowanie bólu

Trochę boli, ale jeszcze dam radę! Lepiej nie dawaj. Jeśli boli, to znaczy, że coś się dzieje. Ból, to system ostrzegawczy i nie powinniśmy go ignorować. Odpuść sobie trening i odczekaj kilka dni. Jeśli ból nie ustąpi, to marsz do lekarza!

  

Najczęstsze błędy popełniane po treningu

  

Brak rozciągania

Łapy spuchły, można iść do domu. Pewnie, że można, ale lepiej zostać jeszcze chwilę i porozciągać napięte mięśnie. Poza tym, że Twoje ciało ma pięknie wyglądać, musi również być zdrowe i sprawne. Dodatkowo, rozciąganie przyśpieszy regenerację po treningu.

  

Brak posiłku po treningu

Podczas treningu Twoje mięśnie uległy mikrouszkodzeniom. Dodatkowo poszła na to masa energii. Teraz pora dostarczyć budulec, żeby mięśnie szybko się regenerowały i paliwo, żeby organizm stanął na nogi. Białko i węglowodany, to podstawa w posiłku potreningowym.

  

Zbyt krótkie odstępy między treningami

Nie trenuj tych samych mięśni codziennie. Daj im czas na regenerację i dopiero zaczynaj kolejny trening. Jeśli czujesz ból wywołany DOMSami (mylonymi często z zakwasami), to znaczy, że musisz jeszcze trochę odpocząć.

  

Brak snu

Zarwana nocka po mocnym treningu, to koszmar dla Twojego organizmu. Mięśnie potrzebują czasu na regenerację, a sen jest na to najlepszą metodą.

  

Powodzenia w walce o wymarzoną sylwetkę!

Suplementy, które dodadzą Ci energii i poprawią Twoje samopoczucie!

Pozdro!

Najlepsze odżywki i suplementy diety!

Czytaj więcej!


Czytaj również:

Błędy na siłowni

Please follow and like us:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Enter Captcha Here : *

Reload Image