Przeczytaj – podziękujesz mi później!

witamina d3 probiotyki ashwagandha

Nic Ci się nie chce? Czujesz się ciągle zmęczony i bez sił. Nie masz motywacji, żeby ruszyć się z łóżka a po pracy padasz na ryj? Żyjesz w ciągłym stresie? Znam to… to organizm odpłaca Ci się za to, że o niego nie dbasz! Wytocz wojnę słabemu samopoczuciu, w której Twoim wsparciem będą trzy suplementy: probiotyki, witamina D3 i ashwagandha. Dwa pierwsze do „must have” dla każdego!

 

Probiotyki

Probiotyki kojarzą nam się zwykle z jogurtami i koniecznością przyjmowania przy antybiotykoterapii. Z jednej strony wszystko się zgadza, ale to tylko kropla w morzu tego, co probiotyki robią z naszym organizmem.

Jelita (bo tam kolonizują się bakterie probiotyczne) odpowiadają za setki różnych funkcji. Znajduje się w nich ponad 100 mln komórek nerwowych i często porównuje się je do drugiego mózgu. Zaburzenia flory bakteryjnej w jelitach prowadzą do wielu przykrych konsekwencji. Mikroflora ma wpływ m. in. na odporność naszego organizmu, zmiany skórne, fermentację niestrawionego pokarmu, produkcję witamin (K2 oraz z grupy B), wpływa na produkcję hormonów i neuroprzekaźników, warunkuje prawidłowe wchłanianie składników odżywczych z pożywienia, czy np. dba o nasze dobre samopoczucie i redukuje zmęczenie. probiotyki

Czynnikami wpływającymi na zaburzenia mikroflory jelitowej są:

  • zła dieta, bogata w tłuszcze zwierzęce i cukry proste,
  • przyjmowanie leków (antybiotyki, leki przeciwbólowe, leki na nadkwaśność i zgagę),
  • stres
  • infekcje
  • palenie papierosów
  • nadużywanie alkoholu

Ile z tych czynników dotyczy Ciebie?

Żeby nasze jelita i wszystko, co z nimi związane działały prawidłowo musimy zadbać o florę bakteryjną. Tu z pomocą przychodzą nam suplementy diety.

Idealną sytuacją jest, kiedy możemy pozwolić sobie na badanie mikroflory i wybór odpowiednich szczepów bakterii. Nie łudzę się jednak, że ktoś to będzie robił, bo jakiś typ na blogu tak napisał. Jeśli chcemy łykać probiotyki w ciemno, to dobrym rozwiązaniem jest wybór preparatu wieloszczepowego (najlepiej złożonego z kilku szczepów bakterii probiotycznych, prebiotycznych i jakiejś pożywki dla tych bakterii). Odbudowa flory bakteryjnej trwa miesiącami (zaleca się przyjmowanie probiotyków przynajmniej przez około 3 miesiące).

Ja osobiście używan preparatu firmy Swanson – Ultimate 16 Strain Probiotic. Jest to suplement, który zawiera 3.2 miliarda CFU w jednej kapsułce. 60 kapsułek wystarcza spokojnie na 2 miesiące przyjmowania.
Ten i inne preparaty probiotyczne znajdziecie tutaj: Probiotyki

A! I jeszcze ciekawostka o jogurtach – żeby odbudować florę bakteryjną musielibyście przez jakieś pół roku zjadać około 8 kilogramów jogurtu dziennie. Powodzenia! 😉

 

Witamina D3witamina d3

To kolejny niedoceniany suplement, który w pierwszym momencie kojarzy się ze słońcem i zdrowymi kośćmi. Owszem, ale nie tylko.

Ponad 90% Polaków cierpi na niedobór witaminy D3. Ma to związek zarówno z tym, jak się prowadzimy, jak i z naszym klimatem. Jeśli pracujesz np. przy budowie dróg lub jesteś rolnikiem i większość lata spędzasz na słońcu, to istnieje prawdopodobieństwo, że Twój organizm sam sobie poradzi z produkcją tej cennej witaminy. Oczywiście, jeśli nie używasz kremu z filtrem… Nie każdy jednak ma to „szczęście”.

Niedobór witaminy D3 objawia się: bólami kostnymi, stawowymi i mięśniowymi, złym samopoczuciem, chronicznym zmęczeniem, osłabioną odpornością, utratą apetytu. Dodatkowo brak D3 zwiększa ryzyko otyłości, nadciśnienia tętniczego, insulinoodporności i cukrzycy.

Dobrym źródłem tej witaminy są tłuste ryby: makrela, łosoś, węgorz czy karp. Tylko ile razy w tygodniu można żreć rybę? Rozwiązaniem jest przyjmowanie suplementu diety z witaminą D3. Wrzućcie sobie codziennie po jednej kapsułce z minimum 2000 IU. Ważne, żeby były to kapsułki z olejem – wtedy witamina lepiej się przyswaja. Ja osobiście łykam kapsułki OstroVitu – znajdziecie je tutaj: Witamina D3

 

Ashwagandha

Czyli inaczej żeń-szeń indyjski. To bardzo ważny suplement zwłaszcza dla mężczyzn. Ashwagandha jest bardzo podobna do żeń-szenia chińskiego, ale nie niesie za sobą jego ubocznych skutków. Ma pozytywny wpływ na nasz układ nerwowy, zwiększa wydolność fizyczną i spowalnia procesy starzenia.

Jeśli żyjecie w ciągłym stresie, to ashwagandha będzie dla Was bardzo dobrym rozwiązaniem – pomaga się wyciszyć, dba o spokojny sen i ma szerokie działanie antystresowe, podtrzymuje uczucie witaności. Dodatkowo zawiera wysoką dawkę żelaza. Preparatów z ashwagandhą szukajcie tutaj: Ashwagandha.

Będę to powtarzał w nieskończoność – dbajcie o siebie! Nie tylko o swój wygląd, ale także o swoje zdrowie!

Czytaj więcej!

Pozdro!

 

Probiotyki, witamina D3, ashwagandha

 

 

Please follow and like us:

1 thought on “Przeczytaj – podziękujesz mi później!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.